Belllzz (This is me & more...)

Alla inlägg den 1 november 2010

Av Belllzz - 1 november 2010 22:15

Här kommer lite tips som jag kommer göra och som alla göra kan, ska köpa;

  • Hudkräm till huden (så att man inte har snustorra händer, ben m.m.)
  • Kräm för ansiktet (så att man inte blir torr i ansiktet "ganska obekvämt")
  • Varma skor och sockor (kanske ett par innetofflor också)
  • En stickad tröja (skit mysigt att ha både ute och inne)
  • Ett par snygga vinter stövlar (ska vara båda varma och sköna "viktigt")

Sen så ska ju jag också färga håret till mörkbrunt speciellt nu till vinter för då bleknar det inte lika fort på höst/vintern!!



Har köpt denna hårfärg

Jag är ljusbrun nu (tänk mittimellan de 2 första rutorna före & efter)

Ska använda dessa efter färgningen!!

 

Hehe ett tips där också; färga håret på höst/vintern istället för vår/sommaren, bleknar mkt fortare på vår/sommaren p.g.a. solen när den väl skiner och sen brukar man bada också mkt i havet som kan ha en rättså stor påverkan på håret (speciellt om det är färgat). Andvänd shampoo coh balsam som är till för färgat hår (håller längre och bättre då).

Juste om du har färgat i ett speciellt märke så använd samma märke till shampoo/balsam Ex. jag ska färga i Garnier nutrisse då använder jag samma shampoo/balsam av samma märke (Garnier) som skyddar hårfärgen. ;)



Av Belllzz - 1 november 2010 19:39

Imorrn ska jag iväg och handla lite kläder och nu lite tjejigare som jag har haft väldigt svårt för det de senaste åren (mera info om det i tidigare inlägg)...

1. gina tricot 299:-

2. lindex 399:-


Jag såg dessa byxorna och var tvungen att pröva och dom passade perfekt också!!Vart helt förvånad trodde aldrig det heh jävligt niiice.. :) och dom är riktigt snygga också!!

1. Finns i grå med svart läder och blå med brun/biege läder men jag ville ha helsvarta med svart läder mera min stil (och snyggare) ;)

2. Finns i blå men jag vill helst ha gråa (snyggare) har redan en massa blåa jeans så :P


Av Belllzz - 1 november 2010 13:25

Hehe :P har inget o gör så jag lägger in lite musik i min favorit genre; Rock!!

IRock!!! yyeeeaa!!:P


Europe: rock the night

Bullet for my valentine: all these things I hate

Paramore: misery business

Guns N Roses: sweet child o' mine

Slash: by the sword

Metallica: nothing else matters

Ozzy: i don't wanna stop

Nickelback: where do i hide

Av Belllzz - 1 november 2010 11:29

Jag kan nästan inte reagera när det händer nått bra/dåligt, jag bara är där och accepterar det som händer (ungefär). Ett exempel när mamma och syrran grälade idag så reagerade jag inte ett dugg!

Man har ju lärt sig att vara "kall" genom åren från när man var liten tills nu, lär jag mig det (säkert flera också!!) det är bara att bita ihop och inte visa om jag är glad (extremt glad), ledsen (gråta!.. heh har inte gjort det på år :s), säger/visar inte vad jag tycker och tänker (håller för det mesta med alla om allt), gör inte det jag egentligen vill (händer VÄLDIGT sällan).

Man blir nästan som en robot, allas personliga robot; ifall någon frågar nått gör jag det eller håller med om någon åsikt om nått (oftast, inte alltid). som idag ville två personer veta min åsikt om saken (enkelt egentligen) då blir det som "error" i huvudet man vet inte vad man ska göra/säga då slutar det med att man är tyst och gör ingenting.

Ett annat exempel också; när någon säger "jag älskar dig" säger jag "eh ok bra" eller nått sånt eller när mina vänner säger att dom "saknar mig" (för jag träffar dom sällan) och istället för att säga "jag saknar dig/er också" så säger jag bara " aa, det var länge sen" men jag menar samma sak egentligen :-o kan inte ens säga det heller!! skit jobbigt.  

 

jag kan skriva mina åsikter på bloggen men att säga/visa går inte, om jag skulle skriva ett brev till någon skulle inte jag kunna skriva mina åsikter :s skit skumt (smått förvirrande :( )

Av Belllzz - 1 november 2010 10:56

Har precis haft diskussion om hunden Gina och jag fick henne till slut :) men jag visste att det skulle gå åt helvete syrran vart utslängd p.g.a hon har slarvat med betalningen till hyran, tar inte hand om hunden eller hjälper inte till här hemma (detta har hänt flera gånger också fast då hon har blivit utslängd och kommit tillbaka), så hon stack vet inte när man kommer får se eller ens höra från henne igen . Mamma vart förstörd, syrran med men båda är lika envisa vilket gör att inegn viker sig fast båda egentligen vill (på ett sätt :s). hoppas det blir bättre snart !!!!! :-o

 

Av Belllzz - 1 november 2010 01:00

Helvete också!!! jag kommer säkert att få hunden Gina vilket är skit bra :D men mamma kanske kommer att få sparken bara för att hon säger vad hon tycker på jobbet (vilket ena chefen inte tycker så mkt om) och det är hon som försörjer oss. Om hon inte har nått jobb måste hundarna dra så nu jag letar jobb som bara den... har skickat en massa ansökningar till en massa olika jobb allt ifrån städare, försäljare, cafe till modellagenturer, make up jobb (typ). Jag räknade hur mkt jag har skicket nu i helgen ocyh det är över 70st ansökningar och sedan jag började (för ungefär 3 vecker sen) är det ungeför vid 250-300st ansökningar om alla möjliga jobb. Jag har gått på en massa interjuver men får inte något jobb och alla klagar på att det inte finns nån som vill jobba!!... HAH!! Här försöker man och får inte ett enda.. för att det är för fullt..? aaahhh!!!!!  


Måste verkligen hitta ett jobb vilket som helst (menar det verkligen) jag måste ha kvar hunden och börja få erfarenheter, har verkligen ett kasst CV men det betyder inte att man är en idiot och kan inget för det !!! :@


Måste fixa kamera eller nått så man kan ta helkroppsbild det är det ända som saknas, jag har på ansiktet (profil) men inte helkropp!! snacka om frustrerande :s


(detta är inte profil bilderna !! hehe :P)

Av Belllzz - 1 november 2010 00:10

Jag gick med småbröderna på bus eller godis och vilka jävlar det finns; en tant t.ex bara stängde dörren och låste utan ett ord,  en kille försökte ta godiset  och en annan trodde dom skulle sälja godis till dom :s va fan det är halloween för helvete!!! vad tror dom att de vill ha egentligen .. de e ju klart att dom vill ha godis och inte ge bort!! (ok! vissa gav men inte många) shit... om man ska gämnföra med nu och förr så var det så många barn som gick dörr till dörr och fråga "bus eller godis" och dom fick en massa förr! nu går nästan ingen för att ingen har godis och ingen köper godis för att ingen kommer... det är nästan som en ond cirkel!! skit tråkit ju för de yngre !!

Translation

Presentation


Hej! det här är belllzz, om ni vill veta mer om mig kolla in Presentationen eller kolla också Arkivet//Senaste inläggen!
Glöm bara inte att kommentera innan ni går ;)

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Quess who!

Arkiv

The time is:

Yeeaaa!!

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11
12
13 14
15
16
17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27
28
29 30
<<< November 2010 >>>

Gästbloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards