Belllzz (This is me & more...)

Direktlänk till inlägg 22 december 2010

Lite osäker när det kommer till alkohol :S

Av Belllzz - 22 december 2010 14:24

  

"Jag är lite osäker när kmr till alkoholen" det är för att jag drack nog lite för mkt förut när jag var mindre och nu när det är jul, nyår och jag fyller år m.m vill alla att jag ska "börja dricka" (mina vänner som jag har idag o min familj vet inte vad jag gjorde när jag var 12-15år och då gick det oftast överstyr :S). Grejen är jag tror att jag var beroende förut för: jag drack varje dag, drack lite innan jag skulle till skolan sen borstade jag tänderna och såg alltid till att jag hade tuggumi och halstabletter för att dölja lukten + en massa parfym oxå.

När det var som värst med alkoholen var när jag gjorde slut med killen som jag var ihop med då för jag hade vaknat upp ur min "lilla bubbla" som jag har skrivit om förut (dock det är nu ganska långt bak i bloggen) då var det som värst och jag drack för det mesta för att glömma vad som hade hänt om misshandeln och våldtäkterna m.m och det gick oftast helt överstyr ibland vaknade jag upp utan att veta var jag var någonstans (ibland/oftast var jag inte ensam heller), ibland kunde det vara utomhus vid en äng eller nått eller en park m.m

När jag var 15år slutade jag med allt sex, dricka, droger (kmr skriva mer om drogerna senare), festa, röka, dubbellivet och började leva i celibat. Känner mig idag som en jävla nunna... jag gör verkligen inget idag får nästa abstinest bara jag tänker på vad jag har gjort det senaste 3 åren... INGET!! (det var inte det lättaste o sluta! speciellt inte det 1:a året!!)

Mina vänner som jag hade då sa jag till att vi inte kunde umgås längre och om dom ser mig på stan eller nått så skulle dom låtsas som om dom inte känner mig "jag känner inte er, ni känner inte mig". För att bli bättre måste man sluta umgås med dom man var med då, för att verkligen komma ifrån allt skit som man höll på med :-o men jag ville inte att det skulle bli så här som det är idag!!

Iaf alla vill att jag ska dricka, för då blir det roligare när man kör spel ex. twister och sånt nu på julen (vi ska vara hos syrran och med hennes mans familj m.m). Jag är lite osäker på om det är en bra ide eller inte? det beror på hur bra kontroll och självdisciplin jag har när det gäller alkohol m.m smått osäker :S

 

En sak som är viktig att ha i huvudet: DDAD Don't Drink & Drive!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Belllzz - 21 juli 2011 00:58

Nu är det nära!! i början av augusti då ska vi börja sälja valparna!!   Om 3 veckor är dom 9 veckor och då ska vi börja fråga runt lite mer innan vi lägger ut på nätet. Dom ska lämnas bort tidigast 9 augusti måste hinna försäkra, besikta, chippa,...

Av Belllzz - 18 juli 2011 22:19

Nu har jag äntligen fått reda på vart i Thailand vi ska till och det är… Bangkok!!!   Vi ska åka till Bangkok, Thailand!!  och vi ska mellanlanda i Peking, Kina kmr då vara där i 4tim och sen åka vidare till Bangkok men, på hemresan så ...

Av Belllzz - 15 juli 2011 19:03

Jag har blivit frågad att följa med till Thailand   (inte riktigt bjuden men…typ :P)   Min kompis frågade nyss om jag vill följa med och jag är lite osäker p.g.a. pengar, Gina, jobb, boende osv. Biljetten ska kosta 5132:- och dom ska k...

Av Belllzz - 13 juli 2011 18:05


Lilla "Lelle" (jag kallar henne det) fyller 1år idag!!      Min syrras unge "Lelle" är redan 1år och nu på lördag ska det vara en liten fest för henne men, syrran och hennes man hade inte riktigt tänk logiskt när dom skickade ut inbjudningar...

Av Belllzz - 13 juli 2011 18:00

Den allra sista Harry Potter filmen har sverigepremiär idag!!!   Shit jag kom ihåg när den första filmen kom ut, då var de tre i huvudrollerna skit små runt 10-11år. Idag ca 10-11 år senare har den sista 8:e filmen premiär.Måste se den!!!   K...

Translation

Presentation


Hej! det här är belllzz, om ni vill veta mer om mig kolla in Presentationen eller kolla också Arkivet//Senaste inläggen!
Glöm bara inte att kommentera innan ni går ;)

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Quess who!

Arkiv

The time is:

Yeeaaa!!

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7 8 9 10 11 12
13 14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Gästbloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards