Belllzz (This is me & more...)

Alla inlägg under december 2010

Av Belllzz - 23 december 2010 10:52

Vad i helvete, nu har jag blivit sos anmäld av skolan ahh!! fan!! att dom ska hålla på.. vi fick reda på att det imorse kl9.00 att min rektor och inte min mentor eller kuratorn som hade gjort en anmälan. Grejen är hon (rektorn) är väldigt seg på att lyssna och missupppfattar lätt vad man säger. Ex. när jag skulle försöka förklara för henne hur det låg till hemma (nu, idag) så var jag tvungen och säga samma sak flera ggr och förklara samma sak flera ggr, för hon förstog inte eller missuppfattatde det hela tiden :/.
Sen hade hon ringt pappa och han har nog kanske berättat hur det var hos honom när jag bodde där!! (då var det inte så jätte bra: han brydde sig inte om min skola alls, fick ta mkt ansvar för mig själv, köpa min egen mat " han köpte sällan o när han väl gjorde det så var det mest mackor", allt som rörde skolan fick jag ta hand om själv och sen skulle jag vara barnvakt, städa hela hemmet när jag hade en massa läxor!! hände ganska ofta m.m.) men idag är det annorlunda sen mina små syskon flyttade in (i början var han seg att börja bry sig om deras skolgång det tog ungefär 1år) började han bry sig om deras skola vilket jag är väldigt glad över :-o att han har förändrats lite så att dom får hjälp när dom behöver det :) men min rektor har nog missuppfattat (som vanligt) att det nu är så där, hos mamma idag!! :S vilket det inte är!


Juste det har varit så här förut (ungefär) att det har blivit anmälan ifrån skolan men då var det på pappa och jag gick i grundskolan, iaf så frågade dom världens dummaste  fråga:
 "Gillar du mamma eller pappa bäst?" 
Vad är det för en fråga!! (visst, det finns ungar som gillar/älskar den ena föräldern bättre än den andra men, det gjorde inte jag!!) Så jag bara satt där helt chockad visste inte vad jag skulle säga !?! (jag var bara 11- 12år då!!) men då fick min mamma förklara lite att det spla ingen roll vad jag sa det kommer inte för ändra någonting asså vad dom tycker och tänker om mig (allt handlade då om jag skulle flytta till mamma eller bo kvar hos pappa) så jag sa att jag ville bo hos pappa, aldrig att jag gillade han bäst. (enligt dom så sa jag tydligen så att jag gillar han bättre än mamma... riktigt jobbiga typer!! :S)


Nu handlar allt om att jag har hoppat av skolan och det har jag velat väldigt länge ända sen grundskolan. Att dom ska göra en sos anmälan gör allting väldigt komplicerat och onödigt för jag är snart 18år och då kan ingen ändå göra nått!! :-o (jag gav skolan en chans förra året men 1år senare så började jag komma tillbaka i samma spår för JAG VILL VERKLIGEN INTE GÅ I SKOLAN LÄNGRE!!)
Aja det är möte den 10jan (då har jag oxå redan fyllt 18år 5dagar tidigare!!)

Snacka om att förstöra jullovet :@

Av Belllzz - 23 december 2010 01:25

Några exempel på vad som hände mig när jag var full, hög eller kanske båda på samma gång:

  • Man vaknar upp på ett ställe bakfull utan att veta var man är, och man känner inte en jävel där!
  • Jag har varit på fester när det börjar på ett ställe och jag vaknar upp på ett helt annat ex. en gång så var det fest i Stockholm och jag vaknar upp i Sundsvall på nått vis det var ett helvete att ta sig hem men lyckades tillslut!! (ingen hemma märkte nått heller :P)
  • Jag vaknar upp med en kille brevid mig och känner inte han, har aldrig ens träffats innan (det här hände ganska ofta och jag visste oftst inte vem den andra var eller var jag över huvudtaget var någonstans och vad som hade hänt dagen innan!)
  • Jag frågade ofta om vad som hade hänt? då började alla bara att skratta och sa ofta att jag var helt galen eller att jag hade följt med han/hon/den/dom dit och dit m.m så nått vettigt svar fick man aldrig :S
  • Det hände faktiskt några ggr att vissa vänner som jag hade då hindrade mig ifrån att göra riktigt dumma saker ex. följa med den och den eller göra det och det. Dom ringde mig eller skickade sms om jag inte va hos dom dagen efter och frågade hur det var m.m. Om jag var med dom så hjälpte dom mig lite när man var helt väck eller bakfull :). (Det är dom som jag verkligen saknar idag ):

Så att ta droger eller att dricka sig helt redlös är ingen bra ide och dom punkterna (som jag har skrivit, över) är bara exempel av 100 tals saker som jag har gjort i fyllan m.m så man ska vara försiktig och ha BRA vänner som bryr sig om en. 

Som tur hade jag några såna vänner, utan dom skulle jag nog ha råkat RIKTIGT illa ut!!! (jag hade inte rikigt fyllt 13år när jag verkligen började att festa, efter jag hade fullt 13år blev jag ihop med "killen" som slog mig m.m. "jag var trogen hela tiden! vilken han inte var", när jag var 14½år hade jag äntligen gjort slut med "han" då efteråt.. vart jag helt crazy och gjorde en massa som jag inte borde ha gjort och jag var dum som inte tänkte efter, på vad jag höll på med).

 

Idag är jag helt annorlunda, man skulle inte tro att det har hänt eller att jag har varit en sån person!! för jag har verkligen "vänt helt" och om jag skulle berätta allt det här!! så skulle nog ingen tro mig för jag har verkligen inte visat några tecken på misshandel eller missbruk m.m dom skulle säkert tro mig om: festandet (till en viss del) och ätstörningarna, rökningen (cigaretterna och juste vattenpipa oxå! det fick jag för mina föräldrar... och det är egentligen värre än cigaretter!! :S), men allt annat skulle ingen tro på! speciellt inte att jag hade ett förhållade med en kille i 1,5år, haha!! alla tror än idag att jag inte har haft en kille i hela mitt liv och att jag fortfarande är oskuld!! shiit den förlorade jag långt innan jag ens träffade "han" nästan skrattretade men, sorgligt på samma gång när jag tänker på det :/

Av Belllzz - 22 december 2010 20:48

För att komma tillbaka till verkligheten igen och inte vara i min egna lilla världsbubbla så var jag tvungen och göra ett par saker för att lyckas!

Jag fick börja med att:

  • Sluta umgås med dom jag var med när jag festade m.m. det var extremt svårt att bara lämna allt o alla, jag saknar en massa än idag. Vissa var riktigt bra vänner :/
  • Sluta dricka, "ta droger", röka på, ha överdrivet med sex, sluta röka vanliga cigaretter också!!! allt skit ville jag sluta med.
  • Börja äta!! var en enorm utmaning: jag kunde sitta och stirra på en tallrik där det var lite mat på i timmar, sen kanske jag tog en liten tugga och fick en enorm ångest och panik. Jag ville verkligen inte svälja men, fick tvinga mig själv o göra det ialla fall, ibörjan då jag sprang direkt in på toa och spydde upp allt (jag hade lärt mig att "spy tyst")
  • Börja fixa skolan (grundskolan).
  • Skulden!!

Idag:

  • Jag umgås inte med någon av de gamla bekanta (men saknar dom enormt mkt).
  • Jag har slutat med allt skit, lever nu typ som en nunna (det har gått lite för långt för, jag gör inget idag sitter hemma hela tiden!! har blivit små nojig att gå ut :S) måste jobba lite mer på det hära fast nu lite tvärtom men, på ett bra sätt så att det inte går överstyr... igen!!
  • Det har gått väldigt bra att äta :) i börjat var det extremt svårt med ångesten och panikattackerna men, det vart lite lättare o bättre efter ett tag men det tog en väldigt LÅÅNG tid. Tillslut så gick det :).
  • Jag hade precis slutat HT (höstterminen) i 8:an när jag bestämde mig för att fixa skolan och jag hade en massa IG och G (egentligen G-) i alla ämnen inte ett enda VG eller MVG medans alla andra i min klass hade åtminstånde något VG (fick lite panik när jag upptäckte det!!). Efter VT (vårterminen) hade jag inget IG eller G- :D. När jag hade slutat grundskolan hade jag i 9:an så hade jag flera MVG och VG:n så det är jag lite stolt över ;).
  • Jag kände en enorm skuld för att jag har ljugit för alla och att jag har ljugit för mig själv också idag känns det lite bättre :) jag har inte berättad för någon än (förut här på bloggen, för er som läser :P) för jag har min "18års regel" att jag absolut inte får berätta för någon (nära, som jag känner) när jag är under 18år jag måste minst vara 18år (vilket jag snart också är :) ) men jag skäms enormt mkt för allt som har hänt och vad jag har gjort (men gjort är gjort, kan inte göra något ogjort!! Idag försöker jag bara "gå vidare och inte kolla bakåt") får se hur det blir, om jag berättar eller inte...
  1. Jag är ganska tyst och tillbakadragen o lite blyg idag.. men har börjat våga ta lite risker ex. jobben ifrån statist.se då är det filmer, serier, nätet, m.m där man syns mkt offentligt!! innan ville jag absolut inte synas men jag har börjat bryta det hära mönstret som jag måste jobba lite mera på. Det går sådär ibland bra, ibland lite sämre men när jag väl har gjort ett jobb känns det mkt bättre + det är väldigt kul oxå ;D
  2. Jag kmr alltid ha kvar ätstörningarna för det går aldrig 100% bort ibland har jag bra dagar och ibland har jag dåliga dagar med det oxå det beror på hur bra självkontroll jag har på mig själv (nu idag har jag mkt bättre).
  3. Jag har nu hoppat av gymnasiet men jag kommer plugga upp några ämnen så jag kan få ett hyfsat bra jobb (jag ville åtminstonde gått ut grundskolan så man har betyg i nått :P)

Måste bara lägga till att:

Det var Jag som gjorde alla dessa saker, Jag gjorde alla dessa dåliga val som jag nu har lärt mig konsekvenserna av, Jag har lärt mig av mina misstag och har nu gjort det till något bätte (lite iaf: jag fortsätter inte som jag gjorde förut, jag gav inte upp heller!!)

Visst! jag kan skylla på min uppväxt (min uppväxt var inte den bästa det har varit mkt misshandel, droger, jag har flyttat fram och tillbaka till både mamma & pappa, sen har jag fått åka mkt fram och tillbaka till mina föräldrar med tåg, bil m.m ibland kunde det ta timmar för att fram och sen bara vara där i någon timme ett tag!!, jag började pendla med tåg när jag var ca 9-10år själv och fick ta mkt ansvar ör mig själv lite väl tidigt) eller på min föräldrar (som inte såg när allt detta började, hade hållt på ett tag, eller vid slutet när jag försökte bli bättre, pappa som inte tog min skolan på allvar, mamma som inte var där "hon hade blivit tvingad av sos att flytta till ett familjehem för att bli ren och för att få ordning på sitt liv" och fick inte ta med sig alla barnen utan en måste flytta o det blev då jag som vart bortvald "båda mina föräldrar tog det beslutet")

Många kanske tror nu att jag skyller på dom eller uppväxten!! men det gör jag inte visst det har säkert haft en påverkan men, det är Jag som har gjort mina val här i livet då är det Jag som får fixa till det igen!!

T.ex. min mamma hon var en skit dålig mamma ibörjan men, hon tog ansvar för sina handlingar och är idag en väldigt bra mamma, min pappa var inte en så jätte bra pappa förut men är idag bättre, min storesyrra var riktigt vild när hon var yngre och hon gjorde misstag men har lärt sig av det, min andra storesyrra (adoptiv) har det hänt en massa saker med: hon bodde på ungdomshem innan hon flyttade till oss, båda hennes föräldrar var knarkare, dom dog när hon var 10år, efter det fick hon bo på ungdomshem tills hon blev 18år. Idag har hon en kille o är gift, har barn, ett eget hus, djur m.m

(alla (ovan) behöver lite små saker att bearbeta fortfarande men, dom är på en bra väg. Ibland kan det bli att dom tar ett steg tillbaka istället för framåt, då är det bara att försöka hjälpa till och stötta så att det blir rätt istället för fel ;)) (haha jag tror inte att dom vet eller har märkt riktigt, att jag gör det :P)

Jag kunde inte se upp till dom när jag försökte förändra mig (egentligen när jag behövde det som mest) men dom hjälper en nu att inte falla tillbaka på gamla spår... så på så sätt, är dom nu som insperationer för mig idag istället :)

(Ett under att ingen märkte nått men, jag har skrivit om hur jag döljde allt i tidigare inlägg!! LÅNGT bak i bloggen... "man ska nog läsa allt som har med det här o göra för att verkligen förstå allt bättre"

Det känns mkt bättre nu när jag har skrivit om det här :) för jag har tänkt på detta en massa och var tvungen o skriva om allt fast lite sammanfattad. Jag märker nu (som jag inte har gjort förut) dom mål jag hade och hur jag har lyckats! jag har gjort lite framsteg och har gjort ungefär allt som jag ville (asså mina personliga mål) ganska imponerad att jag lyckades komma dit jag är idag, själv oxå!! hehe häftigt :P

Det är nu bara en sak som jag inte har skrivit om men, har en STOR del med det här o göra och som INGEN vet inte ens killen jag var ihop med och han har en stor del med det hela o göra också :S :S (eller jo han visste lite men, inte allt)

 

En låt som passar ganska bra till inlägget speciellt om man lyssnar på texten :P (kmr egentligen ifrån filmen Honey som handlar om dans m.m.) + jag gillar soundet också :P aja lyssna:

Av Belllzz - 22 december 2010 19:10

  

Jag har prövat en massa olika droger: crack, extacy, metadon, heroin, oxykotin, harsch, kokain, kodein m.m. och en massa annat som jag bara tog när jag vart erbjuden (en riktigt dum grej att blanda alkohol och droger, speciellt när man bara tar utan att veta vad det är och sen dessutom svälja med alkohol :S) men jag prövade alla tunga droger t.ex heroin, metadon, oxykotin m.m. endast 1 gång (egentligen ville jag ha mer "bara en gång till" men hindrade mig själv, vilket jag idag är väldigt glad över!! :D). Innan när jag vart erbjuden frågade jag vad det var för nått osv. men sen efter jag hade gjort slut med "han" så vart jag helt upponer och bara tog o svalde. Jag rökte dock på en massa hela tiden!! och rökte vanliga cigaretter :P (att jag rökte cigaretter vet de flesta, inte mina föräldrar men alla andra. Det var faktist min syrra som bjöd mig på min första cigarett: så började jag röka när jag var 9år gammal) om jag var beronende av droger vet jag inte heller, OK! jag rökte på MKT och tog narkotika när jag vart erbjuden men jag tog aldrig nått som ett "schema" (inte ett schema men, det är svårt o förklara hur jag menar :s) liksom var 3:e timme ska jag ta en sil eller nått sånt gjorde jag aldrig men, när jag väl vart erbjuden så sa jag aldrig nej (vilket jag borde ha gjort, många gånger).   

Som sagt så slutade jag med ALLT när jag blev 15år för då började jag komma ner på jorden igen men, jag hade mkt o ta igen. Mina betyg var inte bra, jag var extremt smal (tack vare ätstörningarna, droger m.m. som jag hade samtidigt: vägde ca 38kg och jag var runt 169cm lång), drack nog för mkt också, hade sex lite överdrivet mkt (ibland kunde jag vakna upp med en främmande kille brevid mig efter en fest även på en vanlig dag oxå,, när det var fest kunde jag ligga med någon "det hände för det mesta mer en bara 1 gång" under samma fest- dag- event eller nått sånt :S otroligt nog fick jag aldrig några sjukdomar.. som tur är!!), festade för mkt, sov väldigt lite kanske 3-5 tim per natt.

 

  • alkoholen
  • drogerna
  • misshandeln (på olika sätt)
  • våldtäkter
  • ätstörningar
  • dubbellivet (kändes lite som schizofreni under den tiden)

Att allt hända samtidigt var inte det bästa precis... så för att sammanfatta lite: var jag ganska förstörd känslomässigt, fysiskt och psykiskt.

Av Belllzz - 22 december 2010 14:24

  

"Jag är lite osäker när kmr till alkoholen" det är för att jag drack nog lite för mkt förut när jag var mindre och nu när det är jul, nyår och jag fyller år m.m vill alla att jag ska "börja dricka" (mina vänner som jag har idag o min familj vet inte vad jag gjorde när jag var 12-15år och då gick det oftast överstyr :S). Grejen är jag tror att jag var beroende förut för: jag drack varje dag, drack lite innan jag skulle till skolan sen borstade jag tänderna och såg alltid till att jag hade tuggumi och halstabletter för att dölja lukten + en massa parfym oxå.

När det var som värst med alkoholen var när jag gjorde slut med killen som jag var ihop med då för jag hade vaknat upp ur min "lilla bubbla" som jag har skrivit om förut (dock det är nu ganska långt bak i bloggen) då var det som värst och jag drack för det mesta för att glömma vad som hade hänt om misshandeln och våldtäkterna m.m och det gick oftast helt överstyr ibland vaknade jag upp utan att veta var jag var någonstans (ibland/oftast var jag inte ensam heller), ibland kunde det vara utomhus vid en äng eller nått eller en park m.m

När jag var 15år slutade jag med allt sex, dricka, droger (kmr skriva mer om drogerna senare), festa, röka, dubbellivet och började leva i celibat. Känner mig idag som en jävla nunna... jag gör verkligen inget idag får nästa abstinest bara jag tänker på vad jag har gjort det senaste 3 åren... INGET!! (det var inte det lättaste o sluta! speciellt inte det 1:a året!!)

Mina vänner som jag hade då sa jag till att vi inte kunde umgås längre och om dom ser mig på stan eller nått så skulle dom låtsas som om dom inte känner mig "jag känner inte er, ni känner inte mig". För att bli bättre måste man sluta umgås med dom man var med då, för att verkligen komma ifrån allt skit som man höll på med :-o men jag ville inte att det skulle bli så här som det är idag!!

Iaf alla vill att jag ska dricka, för då blir det roligare när man kör spel ex. twister och sånt nu på julen (vi ska vara hos syrran och med hennes mans familj m.m). Jag är lite osäker på om det är en bra ide eller inte? det beror på hur bra kontroll och självdisciplin jag har när det gäller alkohol m.m smått osäker :S

 

En sak som är viktig att ha i huvudet: DDAD Don't Drink & Drive!!!

Av Belllzz - 21 december 2010 21:45

Jag hade tänkt och köpa lite kläder som jag behöver men, det är 2 saker som är viktigare:

  1. Kontanter (så jag kan spara till en ny telefon!! jag kan ringa ibland på min nuvarande telefon, kan inte sms längre om jag har tur så kanske jag kan få nått sms men skicka är omöjligt :S. Nu försöker jag spara till en iphone 3G eller 4G)
  2. Kontanter (så jag kan spara till ett erbjudande som jag har fått :D )
  3. Om det blir nått över (vilket jag tvivlar på) så kommer jag försöka köpa kläder, helst 1 par blåa jeans på Gina tricot för 199:- billigt och bra ;)

Sony Ericsson  k550i, är min nuvarande telefon (som jag har haft i 4år, så det är nog dags o byta nu :P )

1. Iphone 3G

U.K Apple Store Apple iPhone 4G & 3Gs Now Available Without Contracts In U.K France & Canada Iphone 4G
vet inte ens om jag ska ta svart eller vit färg eller 3G – 4G :P

1.blue
2. Mid blue

Vet inte om jag ska köpa Blue (som är lite mörkare) eller Mid blue (som är lite ljusare)  dom har samma pris 199:- på Gina tricot. Jag har ett par svarta i samma märke så jag vet exakt vilken storlek jag ska ha men, då kommer mitt dilemma: Blue? eller Mid blue?

Av Belllzz - 21 december 2010 01:12

Trevligt.. när man vaknar på morgonen (igår) och ska gå ner till förrådet för att lämna lite grejer så ser man att dörren till vårat förrråd är öppen. Sen ser jag att låset är borta (hittade den sen under en massa saker), min cykel och lillebrorsans cykel är inte ens i förrådet dom har dom flyttat på, man ser att dom har rotat för det var stökigt (kläder & saker lång på marken, saker stog inte där dom var, vissa saker låg lite utanför förrådsdörren m.m.) och vi som precis hade rensat och fixat. Vi vet att ett gevär (från 2:a världskriget) har dom tagit men det är pluggat så man kan inte använda det men det går att fixa så att man kan igen :S

 Dörren var öppen när jag kom dit ner

 Istället för att klippa av låset med en bultsax så har dom vridit låset så det har gått sönder :S 

  Innan hade dom försökt gå på järngångarna vi dörren och andras också! Dom har försökt bryta sig in i andras förråd men lyckades endast vid vårat :@

 

 Min cykel som ståg vid själva dörröppning till alla förråden och den kostar ursprungligen 3000:- men, det var punka som tur var! annars hade den troligen också blivt stulen!!

  Lillebrorsan's (yngsta) cykel stog inte vid förrådet men inte långt ifrån heller (ganska svårt o förklara)

  • Det har varit många inbrott i vårat förråd och ingen har tagit nån av dom som har gjort det...
  • Sen min andra lillebrorsa han hade sett 2 killar i 25års ålder gå ut och in i portarna vid oss men hade inte brytt sig utan trodde att dom bodde här eller nått (tydligen inte :S)
  • Vi har polisanmält och dom tog det lite allvarligare nu när ett vapen har blivit stulet (visst, det funkar inte och det är väldigt gammal men, man kan göra så att det går att använda igen!!)
Av Belllzz - 20 december 2010 23:06

Hatar mitt hemnät.. jag loggas ut och in hela tiden och det är pga av vädret aahh just när man håller på fixa CV, söka jobb och sånt där.. viktiga saker + lite annat men ändå att det ska vara så "hack" i nätverket är extremt irriterande menmen så är det ibland :S


Just nu försöker min mamma komma hem ifrån stan vilket inte går så bra. det ska ta ca 25-30min och det har tagit över 1tim :-o sen när  hon äntligen kommer tilll tumba och ska ta bussen så går föraren, då ska hpon för söka åka taxi men då är alla upptagna istället :@ hon sms mig nyss och sa att en busschafför har kommit men vet inte om bussen kommer och åka någonstans.. får se!

Men några positiva saker har hänt:

  1. Idag fyller min pappa 43år :D GRATTIS!!!
  2. Jag har fått några nya kontakter på nätet
  3. har köpt locktång i orlika storlekar + platt tång (allt i ett) för endast 199:- på lidl (kanske inte är en jätte bra kvalite men bättre en inget och billigare ;D)

Translation

Presentation


Hej! det här är belllzz, om ni vill veta mer om mig kolla in Presentationen eller kolla också Arkivet//Senaste inläggen!
Glöm bara inte att kommentera innan ni går ;)

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Quess who!

Arkiv

The time is:

Yeeaaa!!

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7 8 9 10 11 12
13 14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Gästbloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards