Belllzz (This is me & more...)

Alla inlägg under december 2010

Av Belllzz - 17 december 2010 11:50

Fan jag glömde berätta att jag hade fått ett jobb till en film "Maria Wern" där Eva Röse har huvudrollen, och det var skit kul att vara där alla var trevliga och hade en skön humor oxå. Dom ringde mig dagen innan och frågade om jag ville vara med (jag sa såklart JA) sen fick jag reda på att jag skulle vara med i en kör på en begravning (2 flickor hade blivit mördade).

På morgonen såg jag att det var snöstorm (jätte kul... not), skulle till tågen då var dom försenade, så jag missade precis min buss i Solna, fick vänta i en halv timme sen när jag var framme vid Solna kyrka där vi skulle spela in scenerna skulle jag kolla lite snabbt hur jag såg ut (dom hade sagt till mig att jag skulle sminka mig lite lätt) då fick jag se att mascaran hade runnit nerpå kinderna fick panik och tog snö och försökte fixa så gott jag kunde, tillslut fick jag bort allt :-o (och jag stog utanför hela tiden oxå :S) haha snacka om att vara snabbtänk där!! :P. Jag vart 15min sen men dom hade inte börjat så det var lugnt :D


Senare började vi spela in efter vi hade haft en liten genomgång hur dagen skulle se ut och började planera hur alla skulle stå, göra m.m. Jag fick stå i mitten men längst bak (det var endast 2 rader på kören med 10 pers) jag mimade för jag hatar o sjunga sen vid slutet skulle det vara minnesstund för dom som hade dött och vissa skulle gråta och jag fick vara en av dom (FAN) jag brukar aldrig gråta och nu ska jag fejk gråta :-o jag fick en liten servett sen skulle man få improvisera lite. Det gick bättre o ”gråta” än vad jag trodde det skulle göra :P
Hahah juste jag gjorde så att alla på den sista scenen med alla skådespelar + filmteamet började asgarva. Först när jag fick servetten så fick jag alla att börja skratta när jag sa en liten kommentar (jag tyckte inte det var SÅ kul) men, sen så fick jag en skrattattack från ingenstans och jag kunde inte sluta heller!! först började alla små skratta sen började alla statister och skådisar också skratta o sen började hela filmteamet skratta dom med :P (haha ganska grymt gjort, man vart en ”komiker” i några minuter :P) det var ca 100 pers om inte mer i kyrkan på slutscenen.
Kul var det och jag ska få komma tillbaka den 5 jan(min födelsedag oxå) sen 3, 4 eller 6:e jan också! vet inte vilken dag eller dagar än kanske alla kanske ingen men, den 5:e skulle jag vara med iaf (det kmr tydligen vara den viktigaste scenen dom kommer spela in då!! nice :D)


Här är några av skådisar som var med i film-serien + som man fick träffa också:

 Eva Röse i huvudrollen som Maria Wern
 Allan Svensson är Maria Wern’s kollega, kommissarie Hartman
 Lia Boysen (vet inte vad hon hade för roll men jag tror hon var den ena tjejens mamma som vart mördad)
 Ralph Carlsson var prästen som vi var kör hos på inspelningen. (hans dotter är den ena av flickorna som dör ”Cecilia”)

(det var egentligen en massa andra sådespelare där men, vet inte riktigt vad dom heter så…)

Filmen vi spelade in nu, var/är några delar av fyra delar i ”serien” som man kommer kunna se på TV4 nu i vår och senare nästa år kommer en film ut när dom har sattit ihop alla ”serier” så att det blir en långfilm. Filmen kommer då att heta: Maria Wern ”Drömmar ur snö”.

Av Belllzz - 14 december 2010 16:09

Nästa fredag (inte den som kommer nu) då är det julafton!!! Tiden har gått extremt fort. Det känns det var jul igår, och snart kommer nyår också, sen fyller jag dessutom år i början av januari (blir 18år )


 Snart är det jul ;)

 Funderar på o vara i Sthlm på nyår!! men får se för mamma är ett kontrollfreak ibland och speciellt när det gäller högtider "då ska alla vara tillsammans" aja om jag inte kan vara där detta år så kommer jag vara där nästa (nu är jag 17 då kan hon bestämma men inte nästa år då e jag 18 :D)

 5 januari då är dagen!! men familjen har planerat nått den helgen och det visste jag sen, fick jag reda på att något ska hända helgen efter. Fan 1 helg visst men 2 helger (får se vad som händer om jag går med på det.. tveksamt, men jag måste nog så jag tror inte jag har så mkt val)

Av Belllzz - 14 december 2010 02:19

Fan va kul det var, skit häftig grej har aldrig gjort något sånt här förr :D

Lite krångel vid kassan men, sen vart det lugnt när man väl fick komma in!! Vi hade en bra plats på en av läktarna, så man såg ungefär allt (vissa fick mkt värre platser :S)


Jag vart mest inspererad av:

  • Isak Hardo som endast 16år räddade en liten flicka ifrån att bli ihjälstrypt av en gammal tant.
  • Alexandra Andersson som förlorade både sina armar och ben p.g.a en sjukdom som hon fick i tonåren.
  • Sussi Johanson som förlorade båda sina barn i tsunamin och åkte sedan tillbaka till Thailand för att hjälpa till och bygga upp ett barnhem som hon än idag jobbar på, 5år senare.

Juste min mosters bästa kompis var ena dottern som dog i tsunamin, Ellinor hette hon och jag hade ingen aning om att hennes mamma skulle vara med i programmet! När jag var statist så pratade jag med alla och jag pratade även med Sussi o hon förklarade allting (jag fattade inte att det var Ellens mamma!! sjuuukt, undrar om min moster såg programmet det borde hon ha gjort) men, sen på själva galan fick man se bilder då såg man en bild på "Ellen" som hon kallades och jag vart helt förvånad syrran reagerade också!! :S 

Aja kul var det och en upplevelse som man inte glömmer kan jag säga ;)


Här är lite bilder ifrån galan:

 Man fick det hära "häftet" innan man gick och satte sig på galan, där stog det lite kort fakta om alla hjältar och vilka domarna var m.m

 Min (våran "familjen") utsikt ifrån läktaren

 Försökte få en hyfsad bild på scenen, vilket inte gick så jätte bra :P

 Det första uppträdandet på galan Darin och någon tjej

 I slutet så gick alla hjältar, domare m.m upp på scenen

 Min biljett :D


Skulle lätt kunna gå på en sån här gala eller liknande igen sjukt kul (och man fick träffa en massa kändisar också ;) )


Hahahaha!! juste min lillebrorsa träffade "arga snickaren" på galan o han vart erbjuden en autograf av honom men, han sa nej!! haha snacka om DISS :P (orka erbjuda sin autograf till en annan, vilket ego!! :P)

Av Belllzz - 13 december 2010 16:59

snart ska jag åka till svenska hjältar galan kommer bli så kul :D :D och jag komer inte se ut som jag gjorde på bröllopet (katastrof) menmen jag vet vad jag ska ha på mig nu så det är lugnt ;) iaf måste dra skit stressad :P hehe ses

Av Belllzz - 13 december 2010 10:06

  

Haha shit jag hade glömt att det var lucia idag :P men jag kommer nog inte fira lucia som man kanske gör traditionellt, istället ska jag på galan (svenska hjältar) :D :D hoppas den är bra!! ska bli grymt kul ;)

En fråga: vad tycker ni passar bäst, en mörkhårig eller ljushårig lucia?

Av Belllzz - 12 december 2010 22:35

Av någon annledning har jag varit riktigt nere idag!! vet inte vrf? jag gick upp, sen på dop (juste dopet var helt OK men prästen snackade i 100år, annars var det bra), kom hem, åt några pizzabitar, gick ut med hunden och nu är jag här! hmm..  och jag är uttorkad oxå verkar det som   jag har druckit runt 10 glas vatten och är fortfarande törstig :S Iaf så måste jag sova för imorgon ska jag och hela familjen på Svenska hjältar galan (tur att man var statist för dom, annars skulle man ha fått vara hemma som vanligt :P) då måste man göra sig iordning .. igen!! aja det kommer säkert vara värt ;D men nu måste jag lägga mig !!


 Jag såg ut så här i håret på dopet, en enkelt och lös fläta orkade inte göra nått jätte speciellt.
 Lite närbild på ansiktet, detta var efter när vi hade kommit hem också! :P (Shit!! vilka kindben man får med rätt skugga :/ hehe)

 Lite tydligare bild ;)

Av Belllzz - 11 december 2010 23:37

Ska på dop imorgon, (min syrras unge) Leona ska döpas och jag har ingen aning om vad jag ska ha på mig shit!! jag börjar få lite panik här (kommer nog lösa det.. får hoppas iaf)
Nu så sitter jag här och kolla på "The day after tomorrow" en bra film och grymt gjord! skulle egentligen kolla på "Inception" kanske blir imorgon efter dopet får se hehe :P

 Leonardo DiCaprio i huvudrollen

Några skådisar som ska vara med (det är ganska många "kända" med i filmen!!)


Juste på måndag ska jag och familjen på gala Svenska hjältar som jag var statist på och jag har ingen aning vad jag ska ha på mig då heller.. smidigt eller hur :P menmen det tar jag då!! nu så måste jag lägga mig, kommer nog somna till filmen :) Hörs sen.

Av Belllzz - 11 december 2010 11:07

  

Ganska morgon trött, slitet hår, mörka ringar under ögonen (hehe ser helt nerdrogad ut :P) men, nu måste jag hoppa in i duschen så man blir piggare och fräschare!!!

Ser lite bättre ut nät man har döljt det med lite smink oxå (har endast fundation och lite maskara, nedan):

 Inga mörka ringar under ögonen, förutom ett litet sår på läppen men ändå (hehe.. det ser ut som jag har linser, gryyymt ;)

  Jag var tvungen att ta med det hära fotot för det är ljus på halva ansiktet det gör så att ögonen ser ut o vara 2 olika fäger, lite häftigt :P

Translation

Presentation


Hej! det här är belllzz, om ni vill veta mer om mig kolla in Presentationen eller kolla också Arkivet//Senaste inläggen!
Glöm bara inte att kommentera innan ni går ;)

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Quess who!

Arkiv

The time is:

Yeeaaa!!

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7 8 9 10 11 12
13 14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Gästbloggen

RSS


Skapa flashcards