Belllzz (This is me & more...)

Alla inlägg den 11 januari 2011

Av Belllzz - 11 januari 2011 19:17

När jag var 12½ år vart jag gravid för 1:a gången! utan att veta. Jag duschade och var ensam hemma (hade studiedag och det var en fredag så det var helg, då slapp man sen gå till skolan dagen efter) från ingenstans får jag ont i magen ungefär som mensvärk men det här var annorlunda :S det var ett ganska starkt tryck i ryggen (egentligen ska man inte få det så tidigt "få så ont och blöda så mkt" men jag fick det ändå :S), nästa sekund började det komma en massa blod och klumpar m.m jag fattade inte vad som hände (när man duschar hos pappa då står man också i ett badkar!! så det är ungefär 2 i 1) efteråt när det hade slutat blöda "för tillfället" så fixade jag en binda o bara gick lade mig för jag blev väldigt svag, trött, nere och sa sen att jag hade blivit sjuk till pappa.. vilket funkade.

Jag visste inte vad ett missfall var då (visst man hade hört lite om det, men inte mer hade jag inte tänkt på det!! jag tror ingen gör det som är 12 år!!) och fick en chock det som hände men efter det så visste jag och hade till och med upplevt det :S


Blev gravid för 2:a gången, hade precis fyllt 13 år men, upptäckte det flera veckor senare när jag hade tagit ett test som var positivt hos ungdomsmottagningen. Jag hade precis blivit tillsammans med "killen" som var 17 år och jag 13 år (han hade inte börjat slå mig än) och jag berättade att jag var gravid i 10:e veckan de enda han sa var: att han inte ville ha nått barn och att jag skulle ta bort det! grejen är, jag ville inte heller, så jag bokade en tid och ljög om min ålder lite o sa att jag var 15 år istället för 13 år.. funkade! dom var misstänksamm, men sen fixade dom en tid och någon vecka senare (var då i 12:e veckan, jag var 13 år och 3 månader själv) gjorde jag en skrapning, allt funkade bra m.m så det vart inga komplikationer (vilket kan hända) men jag mådde inte bättre eller sämre efteråt, mera... tom bara :S

Av Belllzz - 11 januari 2011 18:23

En massa saker komma skrivas vilket inte är "glada", "positiva" saker men som måste ut!! det håller på göra mig galen av att ha/veta det själv :S

snart snart...

 

 

Av Belllzz - 11 januari 2011 00:10

Shit fan jag har varit helt "off" den senaste tiden.. sen jag började komma ihåg en massa saker och jag håller på o blir galen här!!! fan vet inte vad jag ska göra :S :(

Ingen har märkt något :S  jag bara ler, är trevlig och håller käften som om inget har hänt... t.o.m dom jag pratar med på datan som jag inte ens känner, när dom frågar hur det är: "det är bara bra :) sj??" har jag sagt/säger till alla på nätet och i verkligheten oxå!! men det underlättar, än att säga att det är dåligt för då kmr en massa frågar! så nu tror alla att det är bra med en. Har fått en enorm ångest, måste tvinga mig själv att äta, kliva upp på mornarna, duscha och vara "rar och trevlig" som alltid.

När jag försöker skriva om vad som hänt då går det liksom inte och jag bara slutar och lägger ihop datan och försöker glömma vilket inte är bra att göra (om jag gör det och glömmer "förtränger", så kan det komma tillbaka igen  så det är egentligen bättre att ta itu här o nu!! :S).

Jag börjar få mardrömmar! jag kan vakna mitt in natten helt kallsvettig och förvirrad om det är nutid eller dåtid, för det känns som om det precis har hänt/händer... på nått sätt (svårt och förklara). Vill bara bli av med dom minnena men, ändå kunna skriva så att det finns någonstans och inte bara i huvudet :S :S


Det var verkligen dålig timeing att "detta" skulle komma NU!!   



Translation

Presentation


Hej! det här är belllzz, om ni vill veta mer om mig kolla in Presentationen eller kolla också Arkivet//Senaste inläggen!
Glöm bara inte att kommentera innan ni går ;)

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Quess who!

Arkiv

The time is:

Yeeaaa!!

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17 18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Gästbloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards