Belllzz (This is me & more...)

Alla inlägg den 15 februari 2011

Av Belllzz - 15 februari 2011 21:43

Kom precis hem och allt har gått bra!! Jag trodde det skulle vara lite värre men det var helt OK. Det gjorde lite ont först i början, sen när nålen hade gått igenom kändes det inte så mkt mer :P hehe men min kompis hon började låta lite o gny (hon är rädd för nålar men gjorde det ändå så för mig var det ändå bra gjort av henne) sen så var det över för henne också när nålen hade gått igenom.
Efteråt förklarade hon (som piercade oss) hur vi skulle göra m.m tvätta varje dag, pilla inte för mkt, om man röra då ska man tvätta händerna innan, ha kvar piercingen i 2månader, vad vi skulle köpa och rengöra med ”Lactacyd” och sen fick vi gå.

Allt kostade under 400:-!! navelpiercing 350:- + Lactacyd 42.50:- = 392.50:- Billigt :D

Trodde först vi skulle få denna, klassikern
men vi fick den här istället (funkar för mig ;) )

Jag blödde lite vilket inte oroade mig (kompisen berättade efter att hon höll på svimma när hon såg att jag blödde :-o hehe visste inte att hon var så känslig för blod oxå :P ) men, problemet kom när jag nyss gjorde rent. Det vara att det hade blivit som en skorpa runt om och när jag gjorde rent så var det inte jätte skönt precis :S allt är borta nu och har fått lite råd ifrån N.R hur jag skulle göra m.m vilket hjälpte :=)

Annas blev resultatet bra… Juste jag var den som vart piercad först för hon vägrade och ville se hur det skulle gå till, vilket jag tycker är värre!
Jag tycker det är bättre att vara den 1:a för om man är 2:a så ser den personen exakt hur det hela går till och den personen som blir piercad eller tatuerad hur den personens reaktionen är (dålig) och då jagar man bara upp sig själv o man börjar undra och tänka om det ”kmr göra ont”, ”kmr det bli komplikationer” m.m
Så jag tycker personligen, att det är bättre o vara först än sist när det kommer till sånt..!!

Av Belllzz - 15 februari 2011 12:33

Jag har vetat om det här länge + andra oxå men, det är inte många som gör det och tror på BMI-skalan.

Aftonbladet har skrivit en artikel om BMI och att ex. Brad Pitt är överviktig, ”världens starkaste man” Magnus Samuelsson lider av fetma, Anja Pärson är överviktig osv. enligt dagens BMI-skala.
Läs artikeln HÄRaftonbladet.se som är skriven idag!!

Jag prövade att räkna ut mitt BMI HÄR + även HÄR och jag blev på båda underviktig ”18.3″ (172cm + 54kg = 18.3) enligt deras skala.
Om man vill räkna ut sitt BMI då kan man göra det HÄR på: ”viktklubben” eller HÄR på: ”BMI/kroppsfett/energibehov/kaloriräknare”.

Av Belllzz - 15 februari 2011 12:31

Skulle ha tagit piercingen i fredags men då var det en massa strul med tåg, bussar, tunnelbanan m.m så jag kom ingenvart. Idag ska jag göra ett nytt försök och jag ska möta min kompis i gamla stan kl.14:45 sen ska vi leta upp stället och göra det (äntligen) hatar när man har planerat nått och sen kan man inte göra det :S

Aja nu måste jag träna (tror inte jag kmr få styrketräna på ett par dagar), duscha o sen ska jag dra ;) . Ska ha ”Eyeball” först men, sen så kanske jag kmr ha något sånt här smycke eller troligen något annat :P

Translation

Presentation


Hej! det här är belllzz, om ni vill veta mer om mig kolla in Presentationen eller kolla också Arkivet//Senaste inläggen!
Glöm bara inte att kommentera innan ni går ;)

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Quess who!

Arkiv

The time is:

Yeeaaa!!

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12 13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Gästbloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards