Belllzz (This is me & more...)

Direktlänk till inlägg 17 april 2011

Gina gravid..?

Av Belllzz - 17 april 2011 16:18

Gina har redan visat tecken på att hon är gravid och mamma tjatar om att hon är det men det har endast gått 1 vecka!!


Hon kan även var skendräktig, visar alla tecken graviditet: löpningen slutade mitt i höglöpet, Bamse slutade vara desperat, hon pissar hela tiden inne! fast man nyss var ute med henne, ligger på ett speciellt sätt för att skydda magen eller nått… och hon har blivit mkt lugnare.
Det betyder dock inte att hon är det, för det kan vara fake (hon har varit skendräktig förut när vi trodde att hon var gravid).


Aja får se om 3 veckor om hon börjar bli större om magen eller inte! då får man gå till en vetrinär och kanske ta ett ultraljud för att vara 100%. För även om hon blir större, betyder inte att hon skulle vara gravid kan vara skendräktig då oxå!!

Syrran (som ägde Gina först) hon har tydligen hittat en massa som vill köpa valpar MEN vi vet inte hur många valpar det blir eller om det ens blev en lyckad parning eller inte!
Jag ska (måste) träffa dom som vill köpa för jag vet inte hur dom är när det kmr till hundar, kanske är jätte snälla utåt mot människor osv. men kanske är jätte dåliga emot djur: behandlar dom fel, misshandlar, bryr sig först men tröttnar senare på dom, om dom gör nått fel kan man få världens utbrott m.m eller så är dom jätte bra emot hundar.. man vet aldrig!! det är därför som jag vill träffa dom som vill köpa.


De vanligaste anledningar att köpa en hund är:

  • Man vill tjäna pengar på dom, para och sälja
  • Träna till kamphund, så att dom är överdrivet aggressiva
  • För att det är tufft eller cool och ha en kamphund men, man kan sen inte uppfostra på ett bra eller rätt sätt

Det är är det som jag är väldigt orolig över om någon som vill köpa och är en dålig ägare!! ex. syrran sa att när Gina blir mogen (egentligen ville hon para henne när hon var under 1år vilket är alldeles för tidigt, idag är hon 1,5år) att hon skulle para henne så fort så möjligt och då tjäna pengar på henne! (det är helt fel anledning att skaffa en hund).


Ex. "A" ville ha en valp eller pengar för en valp och då 5000:- (det är väldigt billigt och Boss har en väldigt bra stamtavla oxå).
Iaf så sa jag då att han inte skulle få en valp, utan en ersättning istället! För att han är ingen bra ägare: han har haft 5 hundar på 2år (ingen samtidigt utan han har köpt och sålt hela tiden. En hund hade han endast 2 veckor sen sålde han den hunden vidare…), han är aldrig med hundarna iaf inte nu med Boss han är kanske 2 tim om dagen med honom (det har han själv sagt), nu en än gång så ska han ge bort sin hund Boss till sin brorson för att han inte har tid + hans fru är livrädd för hundar (ingen är förvånad över detta, det var mer förväntat).


Där har man ex. på en inte så bra hundägare och jag vill inte att det ska hända valparna eller värre!


Många tycker att jag överdriver men, hellre vara på den säkra sidan än den osäkra!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Belllzz - 21 juli 2011 00:58

Nu är det nära!! i början av augusti då ska vi börja sälja valparna!!   Om 3 veckor är dom 9 veckor och då ska vi börja fråga runt lite mer innan vi lägger ut på nätet. Dom ska lämnas bort tidigast 9 augusti måste hinna försäkra, besikta, chippa,...

Av Belllzz - 18 juli 2011 22:19

Nu har jag äntligen fått reda på vart i Thailand vi ska till och det är… Bangkok!!!   Vi ska åka till Bangkok, Thailand!!  och vi ska mellanlanda i Peking, Kina kmr då vara där i 4tim och sen åka vidare till Bangkok men, på hemresan så ...

Av Belllzz - 15 juli 2011 19:03

Jag har blivit frågad att följa med till Thailand   (inte riktigt bjuden men…typ :P)   Min kompis frågade nyss om jag vill följa med och jag är lite osäker p.g.a. pengar, Gina, jobb, boende osv. Biljetten ska kosta 5132:- och dom ska k...

Av Belllzz - 13 juli 2011 18:05


Lilla "Lelle" (jag kallar henne det) fyller 1år idag!!      Min syrras unge "Lelle" är redan 1år och nu på lördag ska det vara en liten fest för henne men, syrran och hennes man hade inte riktigt tänk logiskt när dom skickade ut inbjudningar...

Av Belllzz - 13 juli 2011 18:00

Den allra sista Harry Potter filmen har sverigepremiär idag!!!   Shit jag kom ihåg när den första filmen kom ut, då var de tre i huvudrollerna skit små runt 10-11år. Idag ca 10-11 år senare har den sista 8:e filmen premiär.Måste se den!!!   K...

Translation

Presentation


Hej! det här är belllzz, om ni vill veta mer om mig kolla in Presentationen eller kolla också Arkivet//Senaste inläggen!
Glöm bara inte att kommentera innan ni går ;)

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Quess who!

Arkiv

The time is:

Yeeaaa!!

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Gästbloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards