Belllzz (This is me & more...)

Alla inlägg den 19 april 2011

Av Belllzz - 19 april 2011 23:16

Det verkar inte bara vara jag som gör det, företagen oxå!

Det är nog p.g.a det.. att man inte får nått jobb via arbetsförmedlingen för dom skiter i att kolla där!


(klicka på bilden)

Företag ratar Arbetsförmedlingen

Av Belllzz - 19 april 2011 18:04

"Det är Ditt fel att vi inte har pengar om Du skulle ha skaffat ett jobb så skulle vi aldrig vara i den här situationen som vi är i nu!"


Är det mitt fel att SOS inte vill hjälpa, är det mitt fel att dom ljuger om pengarna, är det mitt fel att du slutade på ditt jobb!!


Hon har ju tjatat på att jag ska skaffa jobb och jag har letat och sa även att jag har letat på strippklubbarsom dansör eller typ servitris eller nått (har inte nämn stå på gatan o sälja sex... än) det enda hon säger: "vad bra! då kanske det blir nått av dig ändå!"


Vem säger så! OK hon är jävligt pressad med huvudet och ryggen, ekonomin, jobbet m.m

Jag är inte helt dum i huvudet, jag fattar! men det är jag som har tagit hand om hemmet, fixat så alla gått till skolan och köpt o lagat maten den senaste tiden till alla (Det mesta pengarna jag fick i julklapp och på födelsedagen har gått till mat. 600:- totalt och mamma tror inte på mig, utan att jag har slösat det på kläder m.m. MEN man har ju inte sett att jag har några nya kläder..) och även varit ute o letat jobb men, får aldrig nått (fattar aldrig vrf).


Det är inte 1:a gången, hon har sagt sånt eller varit liknande! innan jag ens hade slutat skolan (om det nu är det).
När jag bodde hos pappa var hon väldigt smörig hela tiden och skulle överdriva hur hon hade saknat en men, 1 vecka efter jag hade flyttat till henne så blev hon helt annorlunda.

Började säga att jag skulle göra allt hemma: diska, laga mat, dammsuga, tvätta, väcka alla innan skolan, leta jobb samtidigt plugga "annars blir du utslängd"

Det var oxå nog en av orsakerna som gjorde att jag slutade skolan (men inte den stora anledningen). 


Får hitta på nått sen när jag kmr få in pengar.

Hur ska jag säga när jag får in pengar.. vad jag gör... ska kanske hittar på att jag jobbar på ett cafe kanske restaurang eller... en strippklubb men min syrra är väldigt nyfiken av sig oxå "suck" då kanske hon vill hälsa på (om det är cafe eller restaurang) ska kanske typ säga att jag är servitris på en strippklubb... kanske.. det är nog inte så stor skillnad på strippa (vissa har ju oxå sex efter en show, för att tjäna ännu mer pengar) och gatu-prostituerad...


Känner mig ungefär så här 24/7 nu för tiden men, jag försöker samtidigt tänka positivt. Börjar dock bli VÄLDIGT svårt..!!

Av Belllzz - 19 april 2011 15:29

Nu har det gått så långt att allt elen, varmvattnet och värmen kommer stängas av imorrn på morgonen.



Vi kmr inte kunna:

  • Använda kyl och frys
  • Duscha (kmr inte finnas varmvatten)
  • Ha någon värme
  • Kolla på tv/film
  • Använda datorerna eller PS3 (playstation 3) etc.
  • Dammsuga
  • Laga mat via spisen, ugnen eller mikron
  • Inge ljus på kvällarna

Några idéer och lösningar:

  • Köpa skafferi mat: soppa, varma koppen, pasta, havregryn (havregryns gröt), sylt, ketchup osv.
  • Dom som går i skolan får duscha så mkt så möjligt där, vi som är hemma får nog hitta på nått
  • Som tur så börjar värmen komma så det är inte jätte farligt att elementen inte kmr funka
  • Kolla på TV kmr vi inte kunna göra men vi kan kolla på DVD filmer via brorsans dator annars kan man kolla på de nedladdade filmerna på datorerna.
  • Eftersom vi inte kmr kunna ladda telefoner, datorer här hemma så får vi gå ner till biblioteket i Tumba och ladda allt där + dom har trådlös internet anslutning!! så jag och de andra kmr kunna gå in på nätet, det enda som behövdes var ett biblioteks kort vilket vi alla har (så det är skit bra :D)
  • Dammsuga får vi göra idag noga överallt, alla golv och hyllor i alla rum och sen moppa överallt
  • Eftersom vi inte kmr ha något kök så får vi ta upp stormköket och använda det i några veckor till vi får pengar.
  • Måste också köpa en massa stearinljus för på kvällarna kmr vi inte se ett skit, som tur är börjar sommaren komma så det blir inte mörkt ex. kl.17.00 (alltid nått ;))

Vårat ”kök” nu i ett par veckor framåt..



Det vi måste göra idag är:

  • Alla ska duscha
  • Dammsuga och moppa överallt
  • Diska all disk
  • Försöka äta så mkt frysmat eller förbereda frysmaten för att äta (även kylmaten oxå)
  • Ladda alla telefoner och datorer
  • Imorrn får mamma lite pengar o då ska vi köpa lite mat, en massa ljus, rödsprit till stormköket + tändstickor, grillmat så man kan grilla ute, skafferi mat m.m

Hundarna kmr klara sig bäst för dom behöver torrfoder (som vi ska köpa imorrn) och vatten inge varm mat eller nått sånt vilket man önska lite att man själv åt så,  asså man behövde bara hälla upp en maträtt på en tallrik och inte behöva ha kyl och frys och sen tillaga på spis, i ugn m.m Skulle vara så mkt smidigare :P





Aja men jag kmr nog spendera den mesta tiden på biblioteket framöver till vi har fixat detta. För att elen inte ska stängas av så vill dom ha 5000:- vilket vi inte har och kan omöjligt betala.
Mamma hon kmr ju få pengar imorrn men det är typ 2000:- och vi måste verkligen ha mat! jag har ex. delat min mat med Gina för hon är nog gravid (ej 100% säker ännu) & hon behöver då verkligen mat.




Så nu är det ganska mkt kris här hemma :S



Jag måste också göra Det som jag skrev förr, för att få pengar och just nu har jag VERKLIGEN inget val längre…

Av Belllzz - 19 april 2011 09:44

Translation

Presentation


Hej! det här är belllzz, om ni vill veta mer om mig kolla in Presentationen eller kolla också Arkivet//Senaste inläggen!
Glöm bara inte att kommentera innan ni går ;)

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Quess who!

Arkiv

The time is:

Yeeaaa!!

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Gästbloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards