Belllzz (This is me & more...)

Alla inlägg den 11 maj 2011

Av Belllzz - 11 maj 2011 18:00

Det blev en spontan läsning av boken ”Egoboost” (överlevnadsguide för unga tjejer) som Isabella Löwengrip, mera känd som ”Blondinbella” har skrivit. 


Jag var bara hemma och inte hade nått o göra så jag tog med datan ner till biblioteket och skulle egentligen bara lämna lite böcker men såg att boken ”Egoboost” (som alla har pratat så mkt om) fanns inne, så jag tänkte först bara  bläddra igenom boken ”snabb läsa” men… fastnade direkt :P


Så efter 1 timma måste jag säga att; boken var bättre än vad jag trodde, den skulle vara :-o Det är en bok som jag rekommenderar att läsa, speciellt för dom med dåligt självförtroende!!


Hon skrev t.ex i boken om ett övergrepp (sida 73) som hände när hon var i Italien med sina vänner på en klubb, hösten 2008.


Jag hade ingen aning om att det hade hänt (wow.. snacka om att vara efter :P) och att hon skrev det i bloggen + gjorde en anmälan men att alla såg det som ett PR-trick istället, sjukt att ingen trodde på henne.

Det är dock vanligt att man inte blir trodd nuförtiden, när något sådant händer.
För ex. det finns tjejer/killar som skriver eller säger att det har hänt en massa (fast det inte har hänt) bara för att få mer uppmärksamhet, medkänsla eller använda det som ett PR-trick för sin blogg, tidning eller bok m.m


Vilket drabbar dom som det egentligen har hänt, att dom inte blir trodde (tyvärr). Så att ljuga lönar sig inte, för en själv eller för andra… iaf inte om något så allvarligt!!

Translation

Presentation


Hej! det här är belllzz, om ni vill veta mer om mig kolla in Presentationen eller kolla också Arkivet//Senaste inläggen!
Glöm bara inte att kommentera innan ni går ;)

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Quess who!

Arkiv

The time is:

Yeeaaa!!

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Gästbloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards